Ügyintézés a konzuli hivatalban

Felhívjuk a figyelmet, hogy 2019. november 26-től a rövid távú (ún. schengeni) vízumkérelmek beadása és átvétele a VFS Global vízumközpontban történik. A részletes tájékoztatóért és időpontfoglalásért kérjük, kattintson ide: www.vfsglobal.com/Hungary/Philippines/

Tartózkodási engedélyek, hitelesítési, útlevél és egyéb ügyeket továbbra is a Konzulátuson intézhetők kizárólag előzetes e-mailes időpontfoglalás alapján: consulate.mnl@mfa.gov.hu 

Ügyfélfogadási idő: Kedd, szerda, csütörtök 9:00-12:00. Nincs ügyfélfogadás munkaszüneti napokon.

Telefonos ügyfélszolgálatunk a (+63 2) 8816 7383 számon érhető el.

Minden esetben kérjük a megadott időpontot a consulate.mnl@mfa.gov.hu e-mailcímen visszaigazolni az ügytípus, a kérelmező adatainak és elérhetőségének megjelölésével. Amennyiben nem tud eljönni a megbeszélt időpontban, vagy késni fog, kérjük haladéktalanul jelezze számunkra.

Felkészülés az ügyintézésre

Honlapunkon tájékoztatást adunk a különböző konzuli ügyek elintézésének menetéről. Ha több ügyet intéz egyszerre, úgy minden egyes ügyre vonatkozó információt nézzen meg (például apai elismerő nyilatkozat+gyermek anyakönyvezése+útlevél kérelme).

Ha a honlapon valami nem egyértelmű, akkor kérjük, hogy e-mailben érdeklődjenek. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok, űrlapok, nyomtatványok letölthetők a kapcsolódó anyagok közül. Kérjük, hogy már a kitöltött adatlapokkal és a kért mellékletekkel jöjjön a kérelmet beadni. Amennyiben mindezt helyben kell megtennie és emiatt csúszás következik be, a soron következő ügyfelek után tudunk csak ismét Önnel foglalkozni.

A konzuli díjak megfizetése

Díjainkat bármely Fülöp-szigeteki BDO bankfiókban, helyi pesóban lehet befizetni a kérelem felvételekor a konzuli hivataltól kapott ügyszám és a kérelmező nevének a bankban történő megadásával. Amennyiben ezek az adatok nem szerepelnek a banki visszaigazoló lapon, az ügy intézését nem tudjuk megkezdeni.

Az ügyfeleket az időpont foglalás alapján fogadjuk. Esetleges késése esetén előfordulhat, hogy csak az időben érkezett ügyfeleket követően tudunk Önnel foglalkozni, vagy új időpontban kell visszajönnie.

A kérelem benyújtásakor a honlapon meghatározott dokumentumokat, okmányokat kell benyújtani. Amennyiben a kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg.

Útlevél kérelmeknél nincs lehetőség hiánypótlásra. A hiányos kérelmeket nem vesszük át és új időpontot kell foglalni.

A konzuli hivatal csak vészhelyzet esetén tud sürgősségi segítséget nyújtani.

A kérelem benyújtása után

A magyarországi ügyintézést igénylő konzuli ügyek állásáról a konzuli hivatal nem tud tájékoztatást adni, így közvetlenül az adott magyarországi hivatalt célszerű megkeresni. Amennyiben valamilyen ok miatt az eljárás vége előtt újabb intézkedésre van szüksége, úgy e-mailben keresse meg a konzuli hivatalt.

Az eljárás lezárultáról az adott ügy függvényében telefonon, e-mailben vagy postán értesítjük Önt.

Dokumentumok, okmányok átvétele

Az elkészült dokumentumokról e-mailes értesítést küldünk. Ezeket átvenni hétfőtől csütörtökig 8:45-12:00 és 13:00-16:00 óra között lehet, pénteken 8:45-12:00 óra között. Kérjük jelezze, hogy mikorra várható, ugyanis az épület biztonsági szolgálata számára nevét és látogatásának időpontját le kell adnunk.